Na začiatku výberu veľkého rodinného auta je potrebné sa zamýšľať nad jeho využitím. Auto určené pre rodinu môže mať viacero podôb, no zachováva si svoju podstatu a tou je odviesť viac pasažierov a batožiny z bodu A do bodu B. Pri výbere veľkého rodinného auta by ste mali prinajmenšom vziať do úvahy veľkosť, praktickosť, spotrebu a dojazd.
Prvá vec, na ktorú musíte pri výbere myslieť je, koľko pasažierov budete voziť. Klasické osobné rodinné automobily majú štandardne 5 miest pre pasažierov. Pri veľkom rodinnom aute potrebujete väčšie verzie áut pre 7 pasažierov. Po pasažieroch nasleduje kufor. Jeho kapacita sa udáva v litroch (l). Čím viac litrov kufor má, tým viac batožiny môžete do auta naložiť. Priestrannosť interiéru pri veľkom rodinnom aute je samozrejmosť, ktorá bude ovplyvňovať vaše rozhodovanie. Väčší interiér zvýši komfort nie len vám, ale aj pasažierom.
Pri výbere spoľahlivého veľkého rodinného auta je potrebné porozmýšľať, na aké cesty budete auto využívať. Krátke alebo dlhé vzdialenosti? Existujú viaceré verzie pohonu: benzínovový, hybridný (elektrický + benzínový), elektrický alebo dieselový. Autá s benzínovým motorom majú vysokú vznetovú schopnosť a rýchlejšie sa zahrievajú do optimálnej prevádzkovej teploty. S pomedzi spomínaných pohonov majú v priemere vyššiu spotrebu a sú vhodné na kratšie vzdialenosti. Dieselové motory sú opakom benzínových motorov, zahriatie im trvá dlhšie a tým pádom sa nedokážu pri krátkych vzdialenostiach optimálne rozohriať, no výhodu naberajú z pohľadu dlhšieho dojazdu ako je to pri ostatných druhoch pohonu. Hybridné motory kombinujú elektrický a benzínový pohon. Zaručujú väčšie zrýchlenie zo státia a nízku spotrebu. Sú finančne náročnejšie ako benzínové či dieselové motory. Fenoménom posledných rokov sú elektromobily. Momentálne sú drahšie, majú nižší dojazd a časovo náročné „tankovanie“. Na oplátku sa vám odvďačia ušetrením korún pri tankovaní.
Teraz už viete základné parametre na ktoré treba prihliadať. To znamená, že je na čase si vybrať Vaše vysnívané veľké rodinné auto.