Autofilter Vás žiada o súhlas s používaním Vašich údajov na nasledujúce účely:

Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku pomocou možností nižšie. Súhlas môžete zrušiť prejdením na odkaz v dolnej časti tejto stránky alebo v našich pravidlách ochrany súkromia.

Technické cookies

Tieto cookies potrebujete pre správny chod webovej stránky. Obsahujú anonymizované informácie o Vaších výberoch

Analytické cookies

Pre vylepšenie naších služieb, využívame službu Google Analytics, ktorá odosiela anonymné informácie o Vašej návšteve a zbiera agregované dáta o zvyklostiach návštevníkov, vďaka ktorým denno denne vylepšujeme naše služby.

Resetovať filter
Eur
TYP KAROSÉRIE
Motor a spotreba
Palivo
Max l/100km
g/100km
Výkon a pohon
kw
km
Dynamika
s
kw
Pohon
Prevodovka
Registračný poplatok
eur
Rozmery
mm
mm
mm
l
l
l
Max
kg
Bezpečnosť
Autopilot
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Euro NCAP
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Star grey Star blue
Min
Kamera
Parkovacie senzory
Svetlomety
Udržiavanie rýchlosti
Komfort
Min
Elektrické ovládanie okien
Interiér
Max
Klimatizácia
Min
Rezerva
Konektivita
Min
Značka
Loader icon
S60 Recharge e-Berlingo NX PHEV CLE kupé TT RS Grand Cherokee A sedan PHEV Niro EV SL AMG Junior G EQ Cyberster Formentor rad 4 Gran Coupé S3 Sportback e-2008 Arkana Swace Duster Renegade PHEV C kombi Arkana E-Tech EX90 A sedan Enyaq Coupé S5 Avant BRZ Austral GLE PHEV kupé S Maybach PHEV CLA Shooting Brake AMG 4 Electric 3008 Townstar Combi CLA kupé AMG Box F-Pace SVR 575 Edition Capri A6 Allroad E sedan S7 EV6 A5 Avant 500 E Q7 Zafira 500 E Cabrio 3 Hybrid+ RS6 Mustang Mach-E

Ako zabehnúť nové auto

Predstavte si nové auto ako športovca, ktorý sa pripravuje na maratón. Rovnako ako atlét potrebuje postupný tréning, aj váš nový automobil potrebuje čas na to, aby sa všetky jeho komponenty správne usadili a zosynchronizovali. Tento proces nazývame zabehnutie auta a môže významne ovplyvniť jeho životnosť a spoľahlivosť.

Top autá

C3
Cena modelu: od 14 490 €


Prečo je zabehnutie také dôležité?


Motor vášho nového auta, hoci je vyrobený s maximálnou presnosťou, obsahuje množstvo pohyblivých častí, ktoré sa musia "spoznať". Predstavte si to ako nový pár topánok - potrebujete ich najprv nosiť opatrne, aby sa prispôsobili vašim nohám. Počas výroby vznikajú mikroskopické nerovnosti na povrchoch súčiastok, ktoré sa musia postupne vyhladiť vzájomným trením.


Najcitlivejšie komponenty pri zabehnutí:

Motor je srdcom celého procesu. Jeho piesty, krúžky a valce potrebujú čas na vzájomné prispôsobenie. Je to ako keď sa zohráva nový orchestrálny súbor - každý nástroj musí nájsť svoje presné miesto v celkovom zvuku. 

Prevodovka potrebuje čas na to, aby sa všetky ozubené kolesá a ložiská optimálne usadili. Podobne ako tanečný pár potrebuje nacvičiť svoje kroky, aj prevodové stupne musia "natrénovať" plynulé radenie.

Brzdy sa tiež musia zladiť - brzdové platničky sa potrebujú prispôsobiť brzdovým kotúčom, aby poskytovali optimálny brzdný účinok.


Ako správne zabehnúť nové auto?


Prvých 1000 kilometrov:

- Udržujte otáčky motora pod 3000 za minútu

- Vyhýbajte sa prudkej akcelerácii a brzdeniu

- Nevozte zbytočný náklad

- Striedajte rýchlosti a jazdné režimy

- Vyhnite sa dlhej jazde na diaľnici konštantnou rýchlosťou


1000-1500 kilometrov:

- Postupne zvyšujte otáčky motora

- Začnite využívať širší rozsah výkonu

- Stále sa vyhýbajte extrémnym situáciám

- Môžete začať jazdiť aj na diaľnici, ale striedajte rýchlosti


Po 1500 kilometroch:

- Motor je pripravený na plné využitie

- Môžete využívať plný výkonový potenciál

- Brzdy sú optimálne zabehnuté

- Prevodovka pracuje s maximálnou efektivitou


Špeciálne situácie pri zabehnutí


Turbo motory:

Pri motoroch s turbodúchadlom je obzvlášť dôležité dodržať správny postup zabehnutia. Turbodúchadlo pracuje vo vysokých otáčkach a potrebuje čas na optimálne vyváženie. Je to ako balansovanie na lane - všetko musí byť presne vyladené.


Diesel vs. benzín:

Dieselové motory sú všeobecne robustnejšie, ale aj tak potrebujú starostlivé zabehnutie. Benzínové motory sú citlivejšie na vysoké otáčky počas zabehnutia, preto vyžadujú väčšiu pozornosť.


Hybridné pohony:

Pri hybridných vozidlách je dôležité zabehnúť nielen spaľovací motor, ale aj elektromotor a batériu. Je to ako učenie sa jazdy na bicykli s pomocnými kolieskami - postupne prechádzate na plné využitie všetkých systémov.


Praktické tipy pre optimálne zabehnutie

Plánovanie jázd:

- Začnite s kratšími trasami

- Striedajte mestské a mimomestské jazdy

- Vyhnite sa dlhým státiam na voľnobehu

- Doprajte motoru čas na zahriatie

- Nechajte motor vychladnúť po náročnejšej jazde


Štýl jazdy:

- Jazdite plynulo a predvídavo

- Využívajte motorovú brzdu

- Radťe včas, pred dosiahnutím vysokých otáčok

- Vyhnite sa prudkým rozjazdom

- Brzdite s citom


Údržba počas zabehnutia:

- Pravidelne kontrolujte hladinu oleja

- Sledujte teplotu motora

- Všímajte si nezvyčajné zvuky

- Dodržujte odporúčaný tlak v pneumatikách

- Skontrolujte dotiahnutie kolies po prvých 100 km

Správne zabehnutie nového auta je investícia do jeho budúcnosti. Je to ako výchova dieťaťa - čas a pozornosť, ktoré venujete prvým kilometrom, sa vám vrátia v podobe spoľahlivého a dlho slúžiaceho vozidla. Nezabudnite, že každý výrobca môže mať mierne odlišné odporúčania pre zabehnutie, preto si vždy preštudujte manuál k vášmu konkrétnemu modelu. Trpezlivosť a disciplína počas prvých týždňov používania sa vyplatí v podobe dlhšej životnosti a lepšieho výkonu vášho nového auta.

Close Našli ste chybu?