Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je viac než len auto - je to stelesnenie talianskej vášne pre rýchlosť a dizajn. Tento výkonný sedan spája v sebe eleganciu, silu a športového ducha spôsobom, ktorý dokáže rozbiť srdce aj tým najzarytejším fanúšikom nemeckých prémiových značiek.
Pod kapotou Giulie Quadrifoglio bije srdce pravého talianskeho dravca - 2,9-litrový twin-turbo V6 motor s výkonom 382 kW (520 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Tento agregát, vyvinutý s pomocou expertov z Ferrari, katapultuje Giuliu z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť 307 km/h potom jasne dokazuje, že ide o jeden z najrýchlejších sedanov na trhu.
Výkon motora sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá v režime Race dokáže preradiť za neuveriteľných 150 milisekúnd. Pre rok 2024 Alfa Romeo nahradila elektronický diferenciál mechanickým samosvorným diferenciálom, čo prináša ešte lepšiu trakciu a ovládateľnosť pri agresívnej jazde.
Giulia Quadrifoglio nie je len o brutálnej sile. Jej podvozok a riadenie sú vyladené s chirurgickou presnosťou. Vďaka ideálnemu rozloženiu hmotnosti 50:50 a využitiu ľahkých materiálov ako karbón a hliník sa Giulia správa na ceste ako pretekársky stroj. Riadenie je mimoriadne presné a poskytuje vodičovi okamžitú spätnú väzbu.
Jazdné režimy DNA (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency) umožňujú prispôsobiť správanie vozidla aktuálnym podmienkam. Režim Race potom vypína všetky elektronické pomocné systémy pre čistý zážitok z jazdy.
Talianska krása sa v prípade Giulie Quadrifoglio snúbi s funkčnosťou. Agresívne línie karosérie nie sú len na okrasu - aktívny predný spojler a ďalšie aerodynamické prvky pomáhajú zlepšovať stabilitu vo vysokých rýchlostiach.
Pre rok 2024 dostala Giulia Quadrifoglio nové LED Matrix svetlomety s charakteristickým dizajnom "3+3". Zadné partie zdobia štyri koncovky výfuku a výrazný difúzor. Nechýba ani karbónový zadný spojler, ktorý podčiarkuje dynamický charakter vozidla.
Interiér Giulie Quadrifoglio kombinuje luxus s pretekárskym duchom. Nová 3D textúra karbónových prvkov na prístrojovej doske, stredovom tuneli a dverách dodáva kabíne nádych modernej sofistikovanosti.
Športové sedadlá čalúnené kožou a alcantarou poskytujú vynikajúcu oporu tela pri dynamickej jazde. Volant je potiahnutý kožou a alcantarou, nechýbajú ani hliníkové radiacie pádla za volantom pre bleskové zmeny prevodových stupňov.
Centrálny 8,8-palcový dotykový displej infotainmentu ponúka intuitívne ovládanie a podporu Apple CarPlay a Android Auto. O prvotriedny zvukový zážitok sa stará 14-reproduktorový audiosystém Harman Kardon.
Napriek svojmu zameraniu na čistý pôžitok z jazdy nezaostáva Giulia Quadrifoglio ani v oblasti moderných technológií. Nový 12,3-palcový digitálny prístrojový panel poskytuje vodičovi všetky potrebné informácie.
Giulia Quadrifoglio je vybavená systémami autonómneho riadenia úrovne, ktoré zahŕňajú adaptívny tempomat, systém udržiavania v jazdnom pruhu a asistenciu pri jazde v dopravnej zápche.
Hoci je Giulia Quadrifoglio primárne zameraná na výkon, jej spotreba nie je úplne katastrofálna. Kombinovaná spotreba podľa normy WLTP sa pohybuje okolo 10 l/100 km. S 58-litrovou nádržou tak teoreticky dokáže prejsť až 580 km na jedno natankovanie.
Emisie CO2 na úrovni 235 g/km síce nie sú najnižšie, ale v porovnaní s priamymi konkurentmi ide o solídnu hodnotu.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio nie je auto pre každého. Je to stroj pre tých, ktorí hľadajú niečo viac než len dopravný prostriedok. S cenou začínajúcou na úrovni okolo 80 000 eur ide o investíciu do čistej radosti z jazdy a talianskej automobilovej tradície.
Giulia Quadrifoglio dokazuje, že v ére elektrifikácie a autonómneho riadenia stále existujú autá, ktoré dokážu rozprúdiť krv v žilách a vyčariť úsmev na tvári pri každom stlačení plynového pedálu. Je to jeden z posledných mohykánov svojho druhu, a preto si zaslúži našu pozornosť a obdiv.