Medzi najčastejšie označenie auta do terénu je off-road. V súčasnosti má takmer každá automobilka vo svojom portfóliu aj takýto typ vozidla. Vybrať si z toľkých značiek vozidiel nie je niekedy jednoduché. Autá do terénu, s ktorými dokážete pohodlne jazdiť aj v meste majú najčastejšie označenie SUV. Pojem SUV označuje Sport Utility Vehicle a spája športovú jazdu s komfortom aj na menej spevnenom povrchu. Poďme sa ale vrátiť k autu do terénu. Aké by malo byť?
Na začiatok by takéto vozidlo malo mať dostatočne vysokú svetelnú výšku. V ťažkom prístupnom teréne vyšší zdvih auta jej veľmi vhodný. Vozovka nebude udierať o podvozok a ničiť tak hnacie nápravy a ďalšie dôležité časti auta. Pohon 4x4 je nutnosť. Auto do terénu by malo mať stály pohon všetkých kolies 4x4 najlepšie so samostatnými uzávierkami diferenciálu. Diferenciál je zariadenie, ktoré slúži na rozdelenie výkonu motora na jednotlivé kolesá.
Auto do terénu musí byť výkonné, nejde o maximálne rýchlosti, ale hlavne o točivý moment. Čím väčší točivý moment, tým auto lepšie zvláda rozbeh a prejazd v ťažkom teréne. Či už si vyberiete benzínový, hybridný, elektrický alebo dieselový variant. Pri výbere dbajte na to, aby výkon auta bol dostačujúci. Auto do terénu by malo byť odolné. Odolné voči nárazom rozličných druhov. Pri výbere vám často môžu pomôcť crash testy alebo odborné recenzie na vozidlá. Auto do terénu sa často vyrába z masívnejších častí a väčších dielov, ktoré by mali zvýšiť jeho životnosť. Častokrát má auto do terénu mäkký podvozok, aby dokázal ľahšie prejsť nerovnými povrchmi. Komfort z jazdy neočakávajte, pretože nie všetky hrby a výtlky dokáže auto stlmiť.
Aké terénne auto je najlepšie? To je ťažko povedať. Každé má auto do terénu má svoje pre a proti. Výber je ako vždy len na vás. Pozrite si našu ponuku terénnych vozidiel.